Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سید محمد علیپور در خصوص فعالیت های بیمه "ما" در سال گذشته گفت قصدمان این است که فارغ از اوضاع بازار بتوانیم شرکتی را سازمان دهیم که به لحاظ نیرو و موقعیت حرفه ای سازمان مستحکمی داشته باشد. تامین سود در شرکتهای بیمه مقوله ای سخت و پیچیده است و افزایش ۵۴ درصدی سود عملیاتی ، افزایش ٢٠۵ درصدی حق بیمه نسبت به سال گذشته ،ضریب خسارت ۵٣درصدی و ترکیب پرتفوی مناسب شرکت رقم های مطلوبی با توجه به شرایط موجود سال گذشته در صنعت بیمه محسوب می شوند...

بیمه "ما " به ازای هرسهم ٣٠٠ ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه "ما" با حضور بیش از 80 درصد صاحبان سهام روز19 اردیبهشت ماه در تالار اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد و صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 93 به تصویب مجمع رسید .

به گزارش روابط عمومی بیمه "ما" مجمع عمومی این شرکت 19 اردیبهشت ماه برگزار و 300 ریال سود برای هر سهم تقسیم کرد که حدود 90 درصد آن قابل تقسیم است .

بر اساس این گزارش مجمع عمومی بیمه "ما" با حضور سید محمد علیپور مدیر عامل بیمه "ما" و ریاست محمد ابراهیم پورزندی برگزار شد و آقایان غلامزاده و باطنی به عنوان ناظر ، سید محمود حسنی مشاور حقوقی بیمه " ما" بعنوان منشی جلسه وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند.در این مجمع صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند 93 به تصویب رسید و روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات بعنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شدند. همچنین موسسه حسابرسی بهراد مشاور به عنوان بازرس قانونی اصلی و حسابرس و مستقل و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی علی البدل این شرکت در سال 94 انتخاب شدند.سید محمد علیپور در خصوص فعالیت های بیمه "ما" در سال گذشته گفت قصدمان این است که فارغ از اوضاع بازار بتوانیم شرکتی را سازمان دهیم که به لحاظ نیرو و موقعیت حرفه ای سازمان مستحکمی داشته باشد. تامین سود در شرکتهای بیمه مقوله ای سخت و پیچیده است و افزایش 54 درصدی سود عملیاتی ، افزایش 205 درصدی حق بیمه نسبت به سال گذشته ،ضریب خسارت 53درصدی و ترکیب پرتفوی مناسب شرکت رقم های مطلوبی با توجه به شرایط موجود سال گذشته در صنعت بیمه محسوب می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد همچنین از لحاظ بدهی نسبت به دیگر شرکت ها در وضعیت مناسبی هستیم . اخذ سهم از بازار 1.66 درصدی بر مبنای آمار کل منتشر شده بیمه مرکزی و 4.18 درصدی از پرتفوی صنعت بعد از کسر حق بیمه های شخص ثالث و درمان گروهی، یکی از نقاط مطلوب بیمه "ما" محسوب می شود. سال گذشته بیمه های عمر و سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار دادیم و سهم خوبی از طریق این بیمه نامه ها جذب کردیم و با تغییراتی که در بیمه های عمر داده شد اکنون رتبه چهارم بیمه عمررا در کل صنعت بیمه کسب کرده ایم. مدیر عامل بیمه " ما" همچنین در خصوص برنامه های سال جاری این شرکت گفت : برنامه محور بودن بیمه "ما" در این سال مورد توجه جدی هیات مدیره است همچنین گسترش بیمه های عمر یکی دیگر از اهداف ما هست. البته محصولات جدید بیمه ای نیز ایجاد خواهیم کرد. از دیگر برنامه های مهم ما در سال 94 ایجاد 5 شعبه جدید است که برخی باجه بیمه ها پس از کسر پرتفوی به شعبه تبدیل خواهندد شد. همچنین تا پایان سال افزایش سرمایه شرکت تا 2500 میلیارد ریال محقق خواهد شد.

سید محمد علیپور در پایان گفت : نسبت های مهم مالی شرکت مانند بازدهی حقوق صاحبان سهام، کیفیت سود و ... نشان از وضعیت خوب شرکت دارد و امسال اولین شرکت بیمه ای هستیم که مجمع عمومی خود را برگزار کرده است که این نتیجه زحمات و تلاش های تمامی کارکنان است.

عملکرد بیمه "ما" در سال 93

  • تولید حق بیمه

شرکت بیمه "ما" در سال 93 توانست مبلغ 3هزار و 344 میلیارد و 883 میلیون و 130 هزار و 330 ریال حق بیمه تولید کند که در مقایسه با سال مالی 92 بیش از 205 درصد رشد کرده است . طبق گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه "ما" ترکیب پرتفوی این شرکت نشان می دهد که بیمه های عمر در سال 93 با سهم 62 درصدی نسبت به سایر رشته ها رشد بیشتری دارد . همچنین سهم رشته شخص ثالث از پرتفوی بیمه "ما" 13 درصد، بدنه اتومبیل 5 درصد، آتش سوزی 9 درصد، باربری یک درصد ، مسوولیت 3 درصد ، مهندسی 2 درصد ، حوادث یک درصد و درمان 3 درصد است. یادآور می شود شرکت بیمه "ما" در سال 90 مبلغ 137 میلیارد و 406 میلیون و 727 هزار و 560 ریال ، در سال 91 مبلغ 731 میلیارد و 458 میلیون و 11 هزار و 675 ریال ، در سال 92 مبلغ یک هزار و 93 میلیارد و 225 میلیون و 679 هزار و 707 ریال و در سال مالی 93 مبلغ 3 هزار و 344 میلیارد و 883 میلیون و 130 هزار و 330 ریال حق بیمه تولید کرد که روند صعودی دارد . در شرکت بیمه " ما" در سال مالی 93 در مجموع 549 هزار و 681 فقره بیمه نامه صادر شده است که در مقایسه با سال مالی 92 از رشد 17 درصدی برخوردار است.

  • خسارت پرداختی : شرکت بیمه "ما" در سال 93 مبلغ 630 میلیاردو 472 میلیون و 607 هزارو 383 ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرد.تعداد پرونده های خسارت بیمه "ما" در سال گذشته 33 هزار و 317 فقره پرونده خسارت بود که سهم رشته های اموال از کل خسارات پرداختی 48 درصد ، سهم بیمه های اشخاص 41 و نیم درصد و سهم بیمه های مسوولیت و مهندسی 10 و نیم درصد است. به رغم اینکه مدت زمان زیادی از شروع فعالیت بیمه "ما" نمی گذرد سعی کرده است رضایت مشتریان را سرلوحه خود قرار دهد و با پرداخت به موقع خسارت علاوه بر برانجام تعهدات خود به ایجاد وفاداری در مشتریان و تثبیت نام خود به عنوان بیمه گری خوش نام اقدام کن. ضریب خسارت شرکت بیمه "ما" در دوره یاد شده 53.44 درصد است که با توجه به ترکیب پرتفوی شرکت رقم قابل قبولی است.
  • شبکه فروش

بخش عمده ای از منابع انسانی شرکت های بیمه و از جمله بیمه "ما" را شبکه فروش تشکیل می دهد که سهم بیشتری در تولید حق بیمه نیز دارند . شبکه فروش شامل شعب و نمایندگان می شود.

  • امور شعب

در راستای توسعه خدمات بیمه ای و ایجاد سهولت در امر دسترسی عموم مردم به خدمات شرکت ، گسترش شبکه های توزیع و فروش در دستور کار قرار گرفت . بیمه "ما" از ابتدای تاسیس موفق به راه اندازی 24 شعبه و 16 باجه بیمه ای در سطح کشور شده است.

نظارت برفروش طبق برنامه ابلاغی ، بازدید مستمر از شعب ، خرید یا اجاره ساختمان های مناسب، جذب نیروی انسانی مورد نیاز، تهیه و تدوین بودجه عملیاتی استانی برای سال 94 و برگزاری جلسات مشترک روسای شعب و مدیران ستادی بخش دیگرعملکرد امور شعب در سال 93 است.

  • امور نمایندگان

در کنار شعب نمایندگان و کارگزاران بخش دیگری از حق بیمه را تولید می کنند. بیمه "ما" در سال 93 با همکاری 668 نماینده فعال و 195 کارگزار فعالیت کرد. جذب 574 نماینده، 256 بازاریاب و 77 کارگزار ، ثبت اطلاعات و مشخصات نمایندگان در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، بررسی و پایش نمایندگان و برگزاری دوره های آموزشی در اجرای ماده 2 آیین نامه 75 شورای عالی بیمه بخش دیگری از فعالیت های امور نمایندگان در سال مالی 93 است.

  • حوزه فنی

اصلاح فرایندهای صدور و پرداخت خسارت ، بازنگری در آیین نامه حدود اختیارات و اصلاح آن ، تفویض اختیارات در صدور و خسارت به شعب و نظارت و کنترل موثر ضریب خسارت بخشی از اقدامات حوزه فنی در سال 93 بود.

  • طرح مکمل بازنشستگی بیمه "ما"

طرح مکمل بازنشستگی یکی از طرح های این شرکت است که در گروه بیمه های عمر انفرادی قرار دارد. این طرح نمونه کم سابقه در صنعت بیمه تلقی می شود که با توجه به ماهیت بیمه های عمر به مبلغ قابل توجهی در پایلن سال تحصیل و نهایی شد. فرآیند مذاکرات فروش از تابستان سال 92 آغاز شد، بیمه "ما" در رقابتی سخت به لحاظ مالی ، حقوقی ، زیرساخت IT با کلیه شرکت های فعال در بیمه های عمر در صنعت موفق به کسب و عملیاتی نمودن این طرح شد.

  • روابط عمومی

شرکت های بیمه خدمتی نامانوس می فروشند و این موضوع نقش روابط عمومی شرکت های بیمه را در ایجاد بستر اعتماد پررنگ تر می سازد. روابط عمومی بیمه "ما" از طریق تبلیغات محیطی ، تلویزیونی و گرافیکی به طور مستقل و مشترک با بانک ملت به این اعتماد سازی و اطلاع رسانی از خدمات بیمه ای برای فروش بهتر شرکت اقدام کرد.

  • حوزه تحقیق و توسعه

بیمه "ما" در سال 91 با درک لزوم برخورداری از برنامه ای قوی در بازاررقابت ، تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله خود را برای سال های 92 تا 96 در دستور کار خود قرار داد و آن را در سال 92 به تصویب هیات مدیره رساند. طراحی سیستم جامع ارزیابی عملکرد کارکنان ، طراحی نظام جامع آماری شرکت، تهیه برنامه تولید پرتفوی برای سال 94 ، تدوین آیین نامه بهره وری و برگزاری جلسات کمیته راهبردی و تشکیل کار گروه از اهم فعالیت های حوزه تحقیق و توسعه در سال 93 است .

  • حوزه بانک و بیمه

با توجه به تنوع سازی ارائه خدمات مالی از سوی بانک ملت در راستای پیاده سازی نظام بانکداری جامع ، ارائه خدمات بیمه ای متناسب با نیازهای مشتریان بانک و برقراری تعاملات مناسب در خور مشتریان بیش از گذشته ضرورت دارد. تهیه و تدوین توافق نامه سطح ارائه خدمات برای مشتریان بانکداری شخصی ، شرکتی و اختصاصی ، طراحی و تحویل سامانه تخصصی بانک و بیمه به منظوراخذ گزارش های عملکردی ، گسترش شبکه فروش و تخصیص تجهیزات مورد نیاز شعب جهت کاهش زمان صدور بخشی از فعالیت های حوزه بانک و بیمه در شرکت بیمه "ما" است.

حوزه مالی و سرمایه گذاری

حوزه مالی و سرمایه گذاری درر شرکت های بیمه به دلیل تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری تابع عوامل پیچیده ای است و مدیران مالی و سرمایه گذاری باید از یکسو همزمان بر سه عامل سوددهی ، قابلیت تبدیل به وجه نقد و اطمینان از برگشت اصل سرمایه توجه داشته باشند و از سوی دیگر منابع مالی شرکت های بیمه از نظر قابلیت استفاده جهت سرمایه گذاری تابع و آیین نامه های شرای عالی بیمه ( آیین نامه شماره 60 شورای عالی بیمه ) می باشد.

اقدامات مهم در این حوزه به شرح زیر است:

  • مدیریت بهینه وضعیت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت
  • انجام افزایش سرمایه شرکت از 400 میلیارد ریال به 1000 میلیارد ریال
  • ارتقا کنترل های داخلی مالی در سیستم های موجود
  • کسب اعتبار حرفه ای در زمینه مدیریت مالی از طریق شرکت در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران و دریافت تندیس بلورین به عنوان اولین شرکت بیمه در طول کل ادوار این ارزیابی
  • کسب سطح یک توانگری مالی برای چهارمین سال متوالی
  • تمرکز دریافت ها به منظور مدیریت نقدینگی و اخذ بالاترین نرخ کوتاه مدت و بلند مدت برای سپرده های شرکت
  • افزایش قابل ملاحظه میزان سرمایه گذاری در بازار سرمایه (بورس، فرابورس ) و خارج از بورس
  • انجام کلیه مراحل پذیرش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران شامل تهیه مدارک و مستندات پذیرش اعم از امیدنامه ، برنامه کسب و کار ، پرسشنامه ، تکمیل فرم های مربوط به افشای اطلاعات و انتقال سهام شرکت از بازار پایه فرابورس به بازاردوم بورس اوراق بهادار تهران
  • آموزش مستمر کارکنان و شبکه فروش با استفاده از کلاس های حضوری و مجازی ، تدوین نظام نامه مالی ، آئین نامه ها و دستور العمل های لازم
  • اطلاع رسانی به ذینفعان در هنگام پرداخت ها از طریق پیامک و پیگیری مطالبات حال شده ایشان از این طریق
  • استفاده از نظام های نوین دریافت و پرداخت در سیستم بانکی به منظور ارائه خدمات مطلوب و افزایش بهره وری از منابع انسانی
  • پرداخت سود سهام و خسارت به روش پرداخت ویژه طبق قرارداد منعقده با بانک ملت در کوتاه ترین زمان
  • تشکیل جلسات همفکری کارکنان به منظور بهبود رویه ها
  • بازدید از شعب و پیگیری مطالبات معوق
  • بهینه سازی روندهای گزارش گیری جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری های مالی شرکت
  • تهیه گزارشات متنوع با مقاصد درون و برون سازمانی
  • اخذ تقدیر از بیمه مرکزی ج.ا.ایران جهت رعایت آیین نامه 60 شورای عالی بیمه و ثبت به موقع اطلاعات در سامانه سنهاب

منبع خبر: به سفارش بیمه ما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24